کد خبر: 1230590
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
مخازن ذخیره نیز سالیانه شست‌وشو و گندزدایی شده تا از سلامت آب‌شرب اطمینان حاصل شود. این مسئول بخش منابع تأمین آب شرب را چاه، چشمه و قنات اعلام کرد: که علاوه بر کنترل مستمر برای دریافت تأییدیه از مراکز بهداشت و بهسازی، نسبت به انجام ماهیانه ۶۰۰مورد آزمون باکتریولوژیک اقدام می‌شود. 

جوان آنلاین: با هدف تضمین کیفیت آب شرب خراسان‌رضوی سالانه یک‌میلیون و۲۷۱هزار مورد آزمون کیفیت، انجام می‌شود. 
مدیرعامل شرکت آب‌و‌فاضلاب خراسان‌رضوی گفت: سلامت آب شرب مشترک ۳میلیون‌و۳۰۰ هزارنفر جمعیت تحت پوشش سالانه با یک‌میلیون‌و۲۷۱هزار مورد آزمون کیفیت، کنترل می‌شود. حسین امامی با اشاره به ۴۲ آزمایشگاه آب و فاضلاب در سطح استان که وظیفه کنترل و ارزیابی مستمر آب شرب ۹۱شهر و ۲هزارو۲۷۰ روستا را در سه حوزه تأمین، ذخیره و توزیع برعهده دارند، افزود: آبفای خراسان‌رضوی در بخش توزیع آب با خرید و توزیع سالانه بیش از ۲میلیون‌و۲۰۰ هزار کیلوگرم ترکیبات کلر اقدام به ۳هزارو۲۰۰ مورد کلرسنجی و اخذ تأییدیه از مراکز بهداشت می‌کند. 
وی با بیان اینکه برای اطمینان از نبود آلودگی میکروبی در شبکه توزیع هر ماه بیش از ۵ هزارو ۲۰۰ مورد نمونه‌برداری باکتریولوژیک در ۲۰ آزمایشگاه باکتریولوژی سطح استان انجام می‌شود، کنترل بخش مخازن ذخیره را شامل ۲ هزارو ۵۰۰ مورد آزمون باکتریولوژیک در ماه اعلام و اظهار کرد: مخازن ذخیره نیز سالیانه شست‌وشو و گندزدایی شده تا از سلامت آب‌شرب اطمینان حاصل شود. این مسئول بخش منابع تأمین آب شرب را چاه، چشمه و قنات اعلام کرد: که علاوه بر کنترل مستمر برای دریافت تأییدیه از مراکز بهداشت و بهسازی، نسبت به انجام ماهیانه ۶۰۰مورد آزمون باکتریولوژیک اقدام می‌شود. 
امامی با بیان اینکه آبفای استان راهبری ۱۰آزمایشگاه فیزیکوشیمیایی آب و انجام سالانه ۳ هزارو ۳۰۰ مورد آزمون شیمیایی را با هدف تعیین ۲۱پارامتر در دستور کار دارد، از تهیه نقشه‌های کیفی در محیط GIS در این شرکت خبر داد. وی افزود: علاوه بر موارد یاد شده، شبکه توزیع، منابع تولید و مخازن ذخیره از سوی آزمایشگاه‌های پیشرفته ریزآلاینده سطح استان به منظور سنجش فلزات سنگین، مواد آلی، سموم و همچنین آزمایشگاه بیوتکنولوژی آزمایشگاه مرکزی (PCR) در ستاد به صورت مستمر و براساس استاندارد‌های ابلاغی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تحت آزمون و ارزیابی قرار می‌گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار